W jaki sposób włączyć superfoods do swojego jadłospisu?

Chyba już nikt nie ma wątpliwości co do tego, że superżywność jest kategorią produktów, które warto uwzględnić w swojej codziennej diecie. Jednak wiele z nich jest dość nowych na polskim rynku, w związku z czym wydają się nieco egzotyczne i nie zawsze wiemy, w jakiej formie i z jakimi dodatkami należy je podawać. Oto garść porad, dzięki którym już nigdy nie będziemy musieli zmagać się z tym dylematem!

Koktajle

Jednym z najprostszych i jednocześnie najlepszych sposobów na dostarczenie swojemu organizmowi codziennej porcji witamin i minerałów jest przyrządzanie pożywnych koktajli z owoców, warzyw i innych, zdrowych dodatków. Niektórzy wykorzystują tę metodę do przemycenia do swojej diety składników, które nie najlepiej smakują bez żadnych dodatków, jednak są wartościowe ze względu na swoje walory prozdrowotne. Do koktajli i szejków możemy dodawać m.in. liście jarmużu, jagody goji, nasiona chia, jagody acai, chlorellę, acerolę, sproszkowany korzeń maca, spirulinę, awokado, sok z brzozy oraz wodę kokosową.

superfood

Sałatki

Jeśli nie jesteśmy pewni, co można przyrządzić z określonego produktu, możemy postawić na najprostszą opcję, czyli sałatkę, do której dodamy swoje ulubione dodatki. Sałatka na bazie kaszy jaglanej lub komosy ryżowej będzie bardzo pożywna – świetnie sprawdzi się w roli lunchu lub kolacji. Z kolei warzywa wymieszane z jarmużem są na tyle lekkie, że można je jeść jako osobny, niskokaloryczny posiłek, a także w formie dodatku do dania obiadowego. Każdy rodzaj sałatki możemy również posypać kiełkami lub siemieniem lnianym podprażonym na suchej patelni. Inspiracje oraz przepisy na pyszne sałatki z wykorzystaniem superfoods znajdziemy na stronie SmakSuperfood.pl.

Zupy

Zupy to kategoria dań, która daje niemal tyle możliwości improwizacji co wspomniane wcześniej koktajle. Szczególnie łatwo jest modyfikować receptury na zupy kremy – wystarczy dodać do nich nowe składniki i zblendować wszystko na gładką masę. W ten sposób możemy przyrządzić np. zupę warzywną z jarmużem, czosnkiem, natką pietruszki, spiruliną, burakami, korzeniem maca, imbirem czy kurkumą. Jeśli zaś wolimy zupy w tradycyjnej formie, możemy dodawać do nich różnego rodzaju kasze, komosę ryzową, kiełki oraz orzechy lub nasiona.

Ciasta i desery

Kto powiedział, że ciasta i słodycze nie mogą być zdrowe? Nic nie stoi na przeszkodzie, by były one pełnowartościowym, obfitującym w składniki odżywcze posiłkiem. Wystarczy przyrządzić je samodzielnie, wykorzystując do tego celu wysokiej jakości, ekologiczne produkty. Piekąc muffinki lub ciasto, możemy zamienić jajka na siemię lniane wymieszane z wodą. Nasiona chia idealnie nadają się do przygotowania zdrowego deseru na bazie jogurtu lub mleka, zaś kasza jaglana może nam posłużyć do przyrządzenia pysznego budyniu. Dodatkami do ciast i ciasteczek mogą być zaś takie zdrowe składniki jak cukier kokosowy, suszone jagody goji, orzechy oraz różnego rodzaju nasiona.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.