Jak wykorzystać social media w biznesie?

Wszechobecny dostęp do internetu sprawił, że na przestrzeni lat zmienił się model prowadzenia biznesu oraz komunikacji ze swoimi klientami. Trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę bez posiadania strony internetowej czy kanałów w mediach społecznościowych. Ze względu na to, że biznes przeniósł się do internetu, należy wiedzieć, w jaki sposób wykorzystać social media, aby pomóc sobie w rozwijaniu działalności.

https://www.profinfo.pl/blog/

Budowanie wizerunku

Jednym z najważniejszych powodów wykorzystywania social media do prowadzenia firmy jest budowanie wizerunku oraz relacji z klientami. Firmowe konto w mediach społecznościowych pozwala przekazać odbiorcy, że firma jest otwarta na swoich klientów i zależy jej na komunikowaniu się, wykorzystując przy tym najlepsze kanały. Strona w social mediach wiele mówi o przedsiębiorstwie, dlatego warto zadbać, aby była prowadzona profesjonalnie, zgodnie z profilem działalności.

System komunikacji z klientem

Obecnie klienci potrzebujących usług i produktów szukają w sieci. Wielu z nich korzysta bezpośrednio z wyszukiwarki w mediach społecznościowych, a brak w nich profilu firmy sprawi, że już w tym momencie straciliśmy wartościowego klienta. Za pośrednictwem kanałów społecznościowych wysyłają oni zapytania ofertowe i jeżeli szybko nie dostaną odpowiedzi, skorzystają z usług tej firmy, która poświęciła im więcej uwagi na udzielenie obszernych informacji. Ze względu na RODO powstały specjalne zapisy dotyczące budowania bazy klientów i ochrony ich danych osobowych, z którymi należy się zapoznać. Więcej na ten temat można znaleźć na blogu, na którym publikowane są przydatne informacje dotyczące prawa i biznesu.

Prowadzenie rekrutacji

Social media to potężny zbiór informacji na temat potencjalnych kandydatów do zatrudnienia lub nawiązania współpracy. Trudno znaleźć osobę, która nie posiada konta w mediach społecznościowych, a na jego podstawie można dowiedzieć się wiele rzeczy, które mogą być pomocne w procesie rekrutacji. Wchodząc na profil kandydata można prześwietlić go pod kątem publikowanych treści, zdjęć i zainteresowań. To może być przydatne w procesie rekrutacji, gdyż nikt nie chce chyba zatrudniać osoby, która może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy z powodu publikowania niestosownych i wulgarnych treści. Media społecznościowe mogą być również źródłem informacji na temat osób, z którymi planujemy wejść w kontakty biznesowe. Być może natkniemy się na opinie dotyczące poprzedniej współpracy, co może wpłynie na podjęcie ostatecznej decyzji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.