Chia – idealne źródło kwasów omega-3 w codziennej diecie!

Kwasy tłuszczowe nienasycone omega 3 są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ich pozytywne działanie jest niezwykle szerokie i obejmuje nawet takie aspekty zdrowotne jak zapobieganie nowotworom i zmniejszanie ryzyka wystąpienia chorób serca. Jak się okazuje, nasiona chia w swoim składzie posiadają jedną z największych ilości kwasów omega-3.

Bije ona na głowę nawet prawdziwego rekordzistę w tym zakresie, czyli hodowlanego łososia atlantyckiego. A co najważniejsze, obok kwasów omega 3, chia zawierają odpowiednie proporcje innego, równie ważnego dla naszego zdrowia kwasu tłuszczowego, którym jest omega 6.

Jak spożywać chia?

Nasiona chia to super żywność, czyli produkt spożywczy charakteryzujący się niezwykle pozytywnym oddziaływaniem na zdrowie człowieka. Nie znaczy to jednak, że należy przesadzać z ich spożywaniem.

Znasz-chia.pl

Duża zawartość błonnika pokarmowego w nasionach powoduje ich pęcznienie w organizmie – ziarno może zwiększyć swoją objętość po nawilżeniu nawet dziesięciokrotnie. Dlatego należy przyjmować nie więcej niż 20 g jednorazowo, dwa razy dziennie.

Chia można spożywać pod wieloma postaciami. W całości lub zmielone, na sucho oraz po namoczeniu. Na Znasz-chia.pl znajdziemy ciekawe przepisy z chia. Nasiona szałwii hiszpańskiej dodawane są do różnego rodzaju potraw. Mają smak raczej neutralny, dlatego świetnie komponują się z innymi składnikami czy przyprawami. Po zmieleniu można mieszać je z mąką i wypiekać chleb lub ciasta.

W postaci całych ziaren idealnie nadają się do koktajli, sałatek czy jako dodatek do płatków owsianych. Natomiast po kilkugodzinnym zamoczeniu można dodać je do puddingu lub użyć jako zagęszczacza do zup – przyjmują bowiem konsystencję galarety.

Inne odżywcze składniki szałwii hiszpańskiej

Popularność nasion chia związana jest z ich zaliczeniem do tzw. superfoods. Produkty z tej kategorii, to super żywność charakteryzująca się pozytywnym wpływem na nasze zdrowie. W przypadku chia mamy bowiem do czynienia nie tylko z wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega 3 i optymalną zawartością kwasów tłuszczowych omega 6, ale także z szeregiem witamin i minerałów, które wspierają funkcjonowanie organizmu.

Nie bez znaczenia jest też duża zawartość białka w chia. Dzięki czemu nasiona szałwii hiszpańskiej dedykowane są dla diet wegetariańskich i wegańskich. Łatwość przygotowania i wspaniały skład oraz szerokie spektrum kulinarnego zastosowania, stawiają nasiona chia w pierwszej lidze superfoods. Jednak jak ze wszystkim i tutaj należy zachować umiar i pamiętać o zalecanym dziennym spożyciu nasion, które używane we wskazany sposób, skutecznie będą wspierać nasze zdrowie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.